Rejse med barn

3. september 2009

Alder:
13 mdr.

Rejse med barn

Hej Helen,

Efter lang tid har et spm. til dig ang. rejse.

Maja er efterhånden blevet 13 mdr., hun har gået siden hun var 10½mdr og løber hun rundt og har i det hele taget krudt i røven. 1. aug startede hun i dagpleje og det er både vi og hun rigtig glade for, da hun således kan lege med en masse andre børn.

Et spm. har rejst sig, da min mand og jeg planlægger en forsinket bryllupsrejse til foråret med Maja. På dette tidspunkt er hun 19 mdr. og turen varer ialt 3 uger.
Turen går (marts/april) til Florida, hvor vi bla. skal ud og sejle 1 uge med et af de store krydstogtskibe, som bla. er kendt for at have gode faciliteter for børn. Derefter skal vi bare hygge os alle 3 i et lejet feriehus i Orlando og selvfølgelig ud og se lidt og bade en masse i poolen, som hun er rigtig glad.

Det viser sig dog, at Majas bedsteforældre er meget nervøse for at Maja skal på sådan en ...

Annonce

... rejse i hendes alder, primært hvad angår sygdom. Vi har prøvet at berolige dem, men jeg synes ikke rigtig det virker.

Så derfor; Er der nogle bestemte forholdsregler vi skal tage hvad angår flyveturen (som selvfølgelig er lang), sejlturen osv.? De er bekymret for trykken for øret (forkølelse), søsyge, evt. diaré. osv. Vi ved jo, at forkølelse kan give ekstra trykken i øret ved start og landing, men må de ikke flyve, hvis de bare er lidt snottet? Skal vi iøvrigt være bekymret for svineinfluenzaen?

Det skal siges, at der ombord på skibet er 2 læger og 3 sygeplejersker fast, Maja har aldrig haft problemer med ørerne eller haft anden sygdom end en mild forkølelse og maden undervejs er enten fra restaurant (skibet) eller hjemmelavet (feriehuset).

Jeg håber, at du kan give os lidt gode råd, som vi også kan berolige de yderst nervøse bedsteforældre med.

Med venlig hilsen
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil bare sige tusind tak for hjælpen! Det var et wake-up-call at få dit klare svar ... Dejligt at få at vide så entydigt at tingene ikke er i orden.

Alt går meget bedre nu, vi kan nemt aktivere ham, putning går stort set problemfrit nu og aflevering i vuggestue er også meget bedre. Det har været så godt at komme ud af den dårlige vane - jeg har bare ikke tidligere tænkt på at det var vaner der skulle ændres.

Tusind tak for hjælpen - det har betydet utrolig meget for os.

Med venlig hilsen
Rikke, mor til dreng på 21 måneder